Responsieve zoekadvertenties zijn nu de standaard in Google Ads

RSA’s (responsieve zoekadvertenties) geven adverteerders meer flexibiliteit om in te spelen op veranderende marktomgevingen als gevolg van de pandemie, zegt Google. Google heeft aangekondigd dat RSA ‘s officieel het standaard advertentietype worden voor zoekcampagnes in Google Ads, hoewel er nog steeds uitgebreide tekstadvertenties kunnen worden gemaakt.

Met RSA’s kunnen adverteerders meerdere koppen en varianten van advertentieteksten invoeren, en Google Ads gebruikt machine learning om te bepalen welke varianten moeten worden gebruikt op basis van de zoekopdrachten waarnaar mensen zoeken. De variaties worden getest om te bepalen welke combinaties het beste presteren. De score voor advertentiesterkte geeft zoekmarketeers inzicht in hoe ze hun RSA’s kunnen verbeteren voor betere prestaties.

Stap over op machine learning. Automatisering wordt de naam van het spel voor advertentieplatforms, omdat ze machine learning en AI integreren om campagneprestaties en resultaten te verbeteren. Google beweert dat veranderend consumentengedrag ook betekent dat responsieve advertenties adverteerders de beste kans geven om concurrerend te zijn in het veranderende landschap van zoekmachine marketing. “We denken dat het de flexibiliteit en prestaties voor adverteerders zal verbeteren, waardoor het aantal klikken en conversies tot 10% zal toenemen. Het geeft adverteerders ook meer flexibiliteit om in te spelen op veranderende marktomgevingen als gevolg van de pandemie en tijd te besparen, ”aldus een woordvoerder van Google.

Google gaat in op de zorgen van deze PPC-marketeers over een gebrek aan inzicht in belangrijke statistieken door zoekmachine marketing marketeers. Adverteerders hebben nog steeds volledige statistieken op advertentieniveau, dus we nemen geen gegevens weg. We hebben een nieuw concept middelen geïntroduceerd en dat is waar we de prestatiebeoordelingen hebben, maar we hebben de statistieken die ze al hebben niet.

Sommige marketeers zeggen dat de implementatie van responsieve zoekadvertenties versus uitgebreide tekst advertenties vaak moeilijker is in organisaties met strikte juridische procedures en goedkeuringsprocessen van belanghebbenden. Zoekmachine marketing adverteerders hebben nog steeds de mogelijkheid om uitgebreide tekstadvertenties te maken of koppen en of beschrijvingen vast te zetten als ze daarvoor kiezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *